Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ambasadori u opancima

Komentari (41) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 05 januar 2014 09:34
thinking maize
Prvo, hvala g-dinu Bogatinovskom, a drugo, što je zapravo prvo, citiraću staru narodnu domišljatost: "U Bosni ne pevaj! U Srbiji ne igraj! A u Makedoniji, niti pevaj, niti igraj!" Čime je zapravo ocrtan etnokulturni prostor nacija koje su proistekle iz srpskog naroda. U tom smislu, a radi barem KOREKTNOG odnosa tri NACIJE, valjalo bi da umesto Dačića (i inih BUDALČIĆA!), pre bilo kakvih "diplomatskih kontakata" organizovati gostovanje ansambla "KOLO", a u "Skenderiji", u hali "Morača" i u sportskoj hali u Skopju!? Toj ETNO-DIPLOMATIJI ne bi mogao da odoli NI don Milo!? Ali tako razmišlja OZBILjNA država, a ne ovi AMATERI& ŠVINDLERI!?
Preporuke:
40
4
2 nedelja, 05 januar 2014 09:53
Forever Jang
Fenomenalno! Bravo za autora. Da, da, treba nam Ceca Robijašica a ne treba nam srpski folklor i kultura. E zato smo tu gde smo. Molim uredništvo NSPM da ovaj tekst pošalje ministru Tasovcu.
Preporuke:
44
4
3 nedelja, 05 januar 2014 10:15
Deda Djole
Cestitam jubilej !

Svaka cast i zahvalnost ansamblu koji je godinama, sirom sveta, predstavljao nesto lepo i originalno iz nasih krajeva.
Preporuke:
31
0
4 nedelja, 05 januar 2014 10:45
Ne znam
Zašto onda Unesko, ili već neko drugo telo, dodeljuje sredstva Hrvatskoj da zaštiti "Ojkače" kao kulturnu baštinu Hrvata??? Srbi imaju krizu identiteta ali nam ga zato kradu svi oni koji nemaju pravi identitet. Kradu nam crkvu, jezik, običaje, narodne pesme, ... Srpski preporod su uobličili Vuk Karadžić i Dositej. Danas se anulira njihov rad. Umetnost možda nije komercijalna, ali "narodne pare" moraju ići za kapitalne projekte enciklopedijskog tipa. Filmadžije i pevači se uvek nekako snađu. Malo sprdnje sa nacijom i eto "soroševih" dolara... Država njih mora uposliti po sopstvenom repertoaru od nacionalnog kulturnog interesa. To je meka sila. Ne znam da li kolo igra "glamočko gluvo", peva li "bećarce", peva li "ojkače", kosovske pesme, ličke,... Ili se sve svodi na "šumadiju" i "vranje"? Pa onda koreografi ubace malo "bugarskih koraka" i ekavice zbog temperamenta.I opet se pitamo sme li Srbija da baštini srpsku ili samo srbijansku kulturu? Zašto se negira ijekavicai sl.
Preporuke:
32
4
5 nedelja, 05 januar 2014 11:57
Slika i prilika
Srbi imaju krizu identiteta ali nam ga zato kradu svi oni koji nemaju pravi identitet. Kradu nam crkvu, jezik, običaje, narodne pesme, ...
A kao kruna svega MI im pomažemo bogateći njihovu baštinu pišući hrvatskom latinicom.
Preporuke:
28
6
6 nedelja, 05 januar 2014 12:14
Jelek je Otomanski
Ali je i srpski. Možda nije izvorno turski, možda je arapski ili persijski... Kravata je hrvatska pa je nosimo. Srpska crkva ne mora biti izgrađena u isključivo vizantijskom stilu. Vojvodina je npr. ravna pa je lepo kad je toranj visoko iznad sela... Jedna od grešaka Slobine kulturne politike je što je sprovodio mini globalizaciju srpskog etničkog prostora. Tako je nastao srpski Mercedes Grand i srpski BMW Pink. Grand se npr. veoma popravio uvođenjem audicija i + selekcije. Ali šta je sa autorima? Mnogi su postali turbo jer se tamo plaća. Svi smo, svi smo. Babe i žabe. Kad Đorđe Balašević bude ponosan što je reprezentativni primer srpske vojvođanske posebnosti, Srbi će doživeti novi nacionalni preporod. Razlike treba negovati a ne potencirati. Razlike su bogatstvo. Zato ja ne volim globalizaciju. Ona uništava. Sovjetski model je tu bio bolji. Ali ne moraju nam samo kozački ansabli biti uzor. Šta je sa River dens grupom? Moderno a tradicionalno... Čekam minuse ali ja mnogo volim Srbiju.
Preporuke:
13
16
7 nedelja, 05 januar 2014 13:28
Doboj
ali ja mnogo volim Srbiju
Ja mnogo volim Japan, a za Srbiju se valjda podrazumeva i zato pišem svojim pismom. Da joj ne vređam žive rane.
Preporuke:
21
3
8 nedelja, 05 januar 2014 13:43
G.S.
Odličan tekst,samo bih da dodam,za one koji ne znaju,srpski opanak je glavni ukras na grčkim vazama iz antičkog doba.Jedna divna pesma:

http://www.youtube.com/watch?v=mN90xHW7utg
svilen konac gordana lazarevic
Preporuke:
13
0
9 nedelja, 05 januar 2014 13:59
@Forever Jang
Fenomenalno! Bravo za autora. Da, da, treba nam Ceca Robijašica a ne treba nam srpski


jadno i žalosno... Glavni problem Ceca, a nisu
razni Idoli sa imbecilnim "pesmama",
ti si oja čokoladaaaaa!

Oliveri Mandići sa oblačenjem u ženske haljine,sa pesmama Pomagajte drugovi

rokeri (seks, droga i rokenrol)

reperi,
hiphoperi
hevimetalci
denseri

Da te podsetim šta su "pevali" "Partibrejkersi" (očigledno su ti miljenici)
Jer kad puzim
ne mogu da guzim
*
kultura.

*
Preporuke:
24
6
10 nedelja, 05 januar 2014 14:00
Rđosav
Srbi su teško iskompleksiran narod. Srbi se stide svog seljačkog porekla. Srbi više na znaju `čačak` da odigraju. Nisu ni učili. Sem nekih ... gde se veština igre održala - a ja sam srećom iz jedne takve, i jedan od poslednjih dinosaurusa koji igra - igra! - originalno igra, nikakvi KUD-ovi, nikakva koreografija, nego original - seljački igrač. Znači: majstor.A Kolo? Da li je Kolo (i ini ansambli) išta učinilo na popularizaciji igre? Jok. Oni su postali `umetnost radi umetnosti`, to naš narod danas gleda, i samo može da gleda. Da li može da nauči (ajde - čačak, baš sam se zakačio za čačak 3-2-1, nekad se igrao po celoj Srbiji) gledajući Kolo? Ni slučajno. To su sve neke preterane koreografije (koje se, uzgred, prepisuju do besvesti) - ma ni osnovne korake ne prikažu, a već se rasplinu u fantazijama maštovitog koreografa. Ja bi` ih kaznio, te koreografe, te štetočine.
Preporuke:
22
8
11 nedelja, 05 januar 2014 14:03
Rđosav
A onaj `vranjanski blok`?! - ma to su ciganske igre iz Vranja, ljudi moji, prestanite da to reklamirate kao `Vranje`. To vam je tipičan primer iskompleksirane male sredine koja plaća ceh popularnosti jedne drame - te Koštane - i uništava sopstveni folklor vrteći se u nekim dimijama, izvodeći nekakve turske igre kakve se u Vranje nikad nisu ni igrale. Katastrofa. Zato danas svi misle da u Vranje živev nekakvi muslimani?! Inače je folklor Vranja `vrlo isti` kao i folklor Leskovca, Bujanovca, Hana...

Dakle - Kolu i njegovoj umetnosti svaka čast, ali to je samo za gledanje, nešto kao balet na narodne motive. Posledice po širu zajednicu? - nikakve, ili čak štetne, kao u slučaju navodnog `Vranja`?! Možda je bolje da to samo stranci gledaju. Njima će se dopasti, kao što se Slovencima dopada Guča. Isto tako upropašćena i obesmišljena.
Preporuke:
26
5
12 nedelja, 05 januar 2014 14:39
Forever Jang
@@Forever jang
jadno i žalosno... Glavni problem Ceca, a nisu
razni Idoli sa imbecilnim "pesmama",
Naravno da nisu. Idoli, Partibrejkersi i ostali rokeri, denseri, reperi itd, ne falsifikuju i ne zloupotrebljavaju srpski folklor i srpsku kulturu. Njihovo polje delovanja su zapadne vrednosti, pa ako loše rade to što rade trpeće zapadna kultura a ne srpska. Turbo-folk je udar na srpski folklor, kulturu i porodicu. Ako za 30 godina to niste shvatili, bojim se i da nećete nikad.
Sa idolima je možda veći problem što su u politici i tajkunizaciji otišli visoko, nego njihova muzika.
Preporuke:
14
3
13 nedelja, 05 januar 2014 14:40
bravo
Dobro je i korisno malo se podsetiti na ove stvari koje polako padaju u zaborav zbog globalizacije, ali i zbog našeg nemara i politike svesne denacionalizacije. Hvala autoru i Uredništvu na ovom i sličnim dragocenim podsećanjima.
Preporuke:
8
0
14 nedelja, 05 januar 2014 14:52
@Forever Jang
"Ceca robijašica".
Vidim da si na slavnim tekovinama DOSa zadojen. Pored svih tajkuna, lopova, DOSu najveći državni neprijatelji Aca Lukas i Ceca. Glavno-uhićeni u "Sablji"...

Uostalom, tvoj engleski nadimak pokazuje tvoje vidike. Idi slušaj hevimetalce, šta ti uopšte tražiš na tekstu o srpskom folkloru.

Kakva je da je, ceca je u stanju da korektno otpeva bar 30-ih naših izvornih pesama... A tvoji ljubimci?
Preporuke:
13
8
15 nedelja, 05 januar 2014 16:17
Forever Jang
@@Forever Jang
Uh, ovo postaje zabavno.
Vidim da si na slavnim tekovinama DOSa zadojen.
Pa zar Cecu nisu angažovale gradske vlasti koje čini DOS (Čović, Mali, Mladenović...)? Što bih se ja kao DOS-ovac bunio? Nema logike.
Pored svih tajkuna, lopova, DOSu najveći državni neprijatelji Aca Lukas i Ceca.
Naljutiće Vam se Karleuša.
Kakva je da je, ceca je u stanju da korektno otpeva bar 30-ih naših izvornih pesama
JK zna još poneku. Mada i Dačić nije loš. Blago nama za kulturu.
Uostalom, tvoj engleski nadimak pokazuje tvoje vidike. Idi slušaj hevimetalce,
Bob Dilan nema vete sa hevi metalom, on ima više veze sa Hrvatima. Naime sa njima je na pariskom sudu jer brani Srbe. Za razliku od svih Cecinih obožavalaca, jedini je imao ono što mi nemamo, da svetu u brk kaže da su Hrvati napravili genocid nad Srbima 1941-45.
Preporuke:
13
4
16 nedelja, 05 januar 2014 16:28
...
Ceca ili Idoli? Ni jedno ni drugo! Točak, R.M.Točak i njegov Smak, autentični genije potekao iz duboke srpske provincije,koji se ne nastavlja ni na koga niti njega neko može uspešno da imitira. "Moja Šumadija", kaže Točak, moj drug iz detinjstva, "sanja o sreći".
Preporuke:
15
4
17 nedelja, 05 januar 2014 16:40
Forever Jang
šta ti uopšte tražiš na tekstu o srpskom folkloru.

Nemojte taj policijski ton zaboga! Pa prošla je "Sablja".
Ponešto se u folklor razumem. Kad već pomenuh Dačića, da li znate da je pesma "Miljacka", stara prizrenska pesma, i zvala se "Bistrica" (po reci koja od Dušanovog grada teče kroz Prizren i uliva se u Beli Drim). Bistrica je jednom toliko nabujala, da je odnela svih 5 mostova u gradu. Ali to nije čudo, jer se često dešava da planinske reke nabujaju i odnesu mostove. Čudo je bilo to, što je bujica poplavila Sinan-pašinu džamiju. Sinan-paša je džamiju podigao od kamena nakon što je srušio Dušanov grad i svete Arhangele. (I danas na pojedinim kamenim blokovima u džamiji mogu se videti krstovi).
Tom prilikom Bistrica je iz mezara u džamiji iskopala telo Sinan-paše, i odnela nekud da se više nikad ne nađe.
Kao što znate Sinan-paša je spalio mošti svetog Save.
Evo o ovome Vas nisu obavestili ni Aca Lukas, ni Jeca, ni Ceca, već ja koji sam ovde, po Vama, zalutao.
Preporuke:
17
3
18 nedelja, 05 januar 2014 16:45
@Forever jang
Njihovo polje delovanja su zapadne vrednosti, pa ako loše rade to što rade trpeće zapadna kultura a ne srpska.

Kako će trpeti zapadna? Upravo zbog nametanja takvih vrednosti (promiskuitetni seks, rušenje svih tradicija) trpimo mi. Gledaj na šta nam liči omladina. Negde videh sliku sa Vukajlije, kad pitaju klinca „je li ti pokušavaš da igraš ili te drmnula struja?“
=
Turbo-folk je udar na srpski folklor, kulturu i porodicu.

Tačno, Ali...A ko nije shvatio da je taj izraz plasirao Antonije Pušić. ikona vas koji se stidite narodnjaka. Time je popljuvao folk. Trebalo je reći „turbo-dens jer nema veze sa narodnjacima. Jedina veza Kareluše sa narodnjacima je što je njena majka nekada vodila „poselo“.
*
JK zna još poneku. Mada i Dačić nije loš
A koju to izvornu zna JK? I koju to izvornu peva Dačić?
Preporuke:
8
2
19 nedelja, 05 januar 2014 16:53
@Rđosav
Da li je Kolo (i ini ansambli) išta učinilo na popularizaciji igre? Jok. Oni su postali `umetnost radi umetnosti`, to naš narod danas gleda, i samo može da gleda.


Tačno! Čast njegovim dometima, ali „Kolo“ nije uradilo ništa da spreči ovo trovanje omladine. Može ono biti vrhusnko, ali klinci nemaju pojma o našoj muzici. Nije „Kolo“ krivo, nego sam koncept.

Gledajte i ovako: na RTS ide emisija „Leti, leti, pesmo moja mila“ gde su mahom neke maltene opersko- filharmonijske pesme, izvođači su u frakovima, smokinzima, leptir-mašnama...Jesmo li to mi?

S druge strane, neko je napisao „Ne svodi se naša muzika na Cuneta i Merimu“.
Preporuke:
9
2
20 nedelja, 05 januar 2014 17:07
spiritus
@Forever jang1
Ma, zapravo, poštovani gospodine, i nije zabavno. N. Pajkić sa sardadnicima je u "Novom Holivudu" (Svetlo u tami) i "Holivudskom rukopisu" dao i ideološku dimenziju američkog filma, ali popularna muzika još uvek čeka svog Pajkića. Kod nas to nije teško pratiti: prve gitarijade i proboj rok muzike, kao poželjnog vida zabave mladih, započinju sa padom Rankovića, a punu afirmaciju doživljavaju posle 68-ške revolucije. Nije čudo da su i danas najveće muzičke zvezde ek ju-rok scene (i pop) deca oficira JNA: Bregović, Štulić, Stefanovski, Čolić, itd (doipsujte do mile volje sa sve Ekaterinom velikom, pa čak i Ideoli tu dolaze). RM Točak nije mogao na vrh, prosto je suviše "četnički" (srbijanski), pa mu ni kvalitet nije mogao pomoći. ("Četništvo" - kao pogrdan naziv za Srbijance se i sada koristi u napadima na "Ravnu goru"). Sve je to Partija, preko svoje desnice i levice (Udbe i Kos-a), pažljivo gurala, boreći za socijalističke ideale. Tad je cela sfrj bila zasejana makom.
Preporuke:
13
2
21 nedelja, 05 januar 2014 17:08
Forever Jang
@@Forever Jang
Ma Vi ste neozbiljni. Avo Vam umesto pozdrava malo lepih turbo-folk stihova. Dobro dođe u nedeljno popodne:
"Glavobolj od vina, a nigde aspirina/svu noć sam bila na splavu pijanaaaa";
"Ti ode na zeleno, ja osta na crveno rastavi nas semafoooor"!
"Dva loša ubise Miloša, a mene će jedan sto mu ženu gledaaam"!
"nema laži, nema prevare
a dokle više da spavam pored nevere
antihrist, vrag, kaziprst, prag"!

I zaista nema svrhe kvariti ovaj divan tekst g. Bogatinovskog našim prepucavanjima. Sve najbolje želim ansamblu KOLO, i nadam se da će naša omladina na dočeku srpske Nove Godine, ispred skupštine igrati kolo, umesto da sa dvolitarkama liju suze uz prebogate estradne perionice para.
Preporuke:
15
3
22 nedelja, 05 januar 2014 17:14
@Forever jang
Ponešto se u folklor razumem.Kad već pomenuh Dačića,da li znate da je pesma "Miljacka", stara prizrenska pesma, i zvala se "Bistrica"

Najiskrenije, hvala na ovom obaveštenju.Nisam znao. A kako da znam? (Inače,ne slušam Cecu ali ni Idole).

Sad ću ja da dodam i to da konja nije kovao Mujo nego Jovo. Da je planina Jahorina zapravo Javorina.
Rade Jovanović je napisao "Kad sretneš Anku", pa postala Hanka...
Da su Jovica Petković iz Smedereva, Nada Mamula iz BG, Košanin,Mijat Božović i mnogi drugi, dobili sve beneficije u BiH da bi srpsku muziku plasirali kao "bosansku sevdalinku" a tamošnjem življu su iz duše izbacivali njihove, "ilahije" i "kaside". Pa kad recimo Nedžad peva "sevdalinke" na srpske reči, muziku i pratnju Radojke Živković, to uopšte "nije" srpska muzika. Čak je i od Safetovog repertoara više od 90% srpska muzika, počev od prvog hita autora Radeta Jovanovića "Jablani se povijaju".
Tek je pred kraj pevao neke baš bosansko-orijentalne.
Preporuke:
10
1
23 nedelja, 05 januar 2014 17:22
spiritus
Forever jang 2
Dakle, po Titovoj smrti, kad se ušlo u krizu, rok muzika je prestala da okuplja onoliko sveta koliko je to bilo ranije, zato se Partija okrenula folkerkama, a prva državna pevaljka bila je Muslimanka iz Brčkog, Jugoslovenka, Titoljub, Fahreta Jahić. Partiji je trebala kulisa, "opijum za narod", dok se dogovarao raspad zemlje. Sloba je, uz pomoć Arkana, u vreme kad se 2/3 sfrj zvalo Srbija, lansirao Cecu(sjajne 90-te!), a Breni nije pomoglo ni to što se pokrstila u Jelenu. Dos je Cecu uhapsio, a lansirao Karleušu (tata je tata). Kad ste rekli "Ceca robijašica" zapravo ste citirali Karleušu od pre neki dan. To je ideološko-kulutrološki koncept koji je Kusturica nazvao "Kareluša" (Basara, Mia David, Borka itd). Koštunjavi se vratio Ceci ("Ljubljeni premijeru"), a DS je pokušao sa Zuhrom-Sekom Aleksić. Sve ovde ima svoj politički (ideološki) kontekst, žao mi je što ga ne vidite. Hipi pokret je proizvod USA službi, a znak je obrnuto raspeće. Itd. P.s. Rđosave: Ovaj put si sjajan!
Preporuke:
8
5
24 nedelja, 05 januar 2014 17:45
Forever Jang
@Spiritus
žao mi je što ga ne vidite.
Ma vidim ja, kako da ne. I potpuno se sa VAma slažem. Nije mi jasno što me povezujete sa rokerima, denserima ili sličnim zapadnim duhovnim đubretom. Nisam znao za izjavu Karleuše, o robijašici. Ja sam bio motivisan sudski dokazanom pljačkom, i održavanjem simbolične kazne u kućici u cveću, za šta bi običan smrtnik okopavao kupus u Zabeli godinama.
Dodao bih na niz pesama koje Vi navodite i pesmu "U lijepom starom gradu Višegradu", koju je napisao Dragiša Nedović, a ukrao mu je i krivotvorio Himzo Polovina. Odbornici opštine Višegrad su na primer odbili da daju ime jednoj ulici u gradu po Dragiši Nedoviću, što ponešto govori o nama.
Meni je mnogo žao što nam je omladina postala otuđena, a to je dobrim delom zbog turbo-folk kulture. Vi danas u Srbiji ne možete da čujete pesmu. Kad neko zapeva, smatra se da il` je pijan il` je lud.
Preporuke:
12
0
25 nedelja, 05 januar 2014 17:55
...
RM Točak nije mogao na vrh, pa mu ni kvalitet nije mogao pomoći"

R.M. je morao da prihvati ograničenja koja mu je nametnulo veoma loše zdravlje. Često nije mogao da izdrži napore. Drugi, ne manje važan razlog, jeste njegova svojeglavost, koju treba shvatiti u najboljem smislu reči; odbijao je saradnju sa mnogima, nekad grešeći (npr sa Batom Kovačem) ili prihvatao, opet grešeći (sa Dadom). Na nekakvom vrhu, oličenom u jednom Bregoviću, Bajagi i sličnima, njemu nije ni bilo mesto. Oni, jednostavno, nisu u istoj kategoriji, oni se razlikuju kao biološke vrste. Šta bi nekakav tabloid mogao napisati o Točku? Da li ikoga zanima da je Riči Blekmor prebledeo kada ga je prvi put čuo; da je bio mistični uzor američkim fanaticima gitare, npr Mekalpajnu; da je snimao u studiju Jana Andersona s kojim je često razgovarao o muzici – mnoge ponude, nažalost, morao je da odbije zbog dugih, teških i bezuspešnih lečenja u Moskvi.
Preporuke:
16
0
26 nedelja, 05 januar 2014 18:03
spiritus
Forever jang
Ne povezujem Vas. Nepotpisani komentari upućeni Vama nisu moji. Svako Vam dobro želim.
Preporuke:
0
0
27 nedelja, 05 januar 2014 18:32
@Forever Jang
Dragiši nisu dali ulicu.
A jesu li u BG?
Važno da je Milan Mladenović dobio trg! Žao mi je svakog ko rano umre, ali po čemu je EKV bila kultna? Osim po drogi. Grupa teških narkosa, umesto na lečenje (radom) jer su bili dokoni, proglašeni za kultnu grupu.

Jadna je zemlja u kojoj se trgovi daju narkomanima. Ako vi one njihove paranoidne i psihodelične gluposti zovete muzikom, onda...
Usput, na 10 metara od njegovog trga je američki trg.
Pametnm dosta.

I ne videh da se neko precepi kada pre 5 godina Velja dovede za Novu Godinu porno glumicu Samantu Foks. Da, gospodo! Snimila 4 "tvrda" pornića, vrlo eksplicitna. A o njenoj "muzici" ne znam ništa.
kada je krajem 80-ih gostovala na sajmu, masa onih koji mrze narodnjake su išli i žalili se da je "otpevala" samo 5 pesama i to na plejbek.
Preporuke:
10
0
28 nedelja, 05 januar 2014 18:57
Forever Jang
@@Forever Jang
Da, dodeljivanje trgu imena Milana Mladenovića je prvorazredni skandal, pored toliko znamenitih Srba, prednost dobija drugorazredni muzičar. Zaista čudno. Ne znam samo kako mene povezaste sa psihodelijom? Ali, dešava se.
O problemima iz miljea iz koga su izašli i pokojni Mladenović a i neki drugi iz tog društva, možete pročitati u odličnoj knjizi Bog i rokenrol, monaha Arsenija (Jovanovića), koji je tada pripadao tom krugu mladih ljudi, ali je uz Božju pomoć našao pravi put.
A što se Samante Foks tiče, nisam gledao njene filmove, a i ko zna šta se sve može videti u Mrkonjićevoj privatnoj kolekciji, na primer.
Preporuke:
8
0
29 nedelja, 05 januar 2014 19:15
@Forever Jang
Da, dodeljivanje trgu imena M.Mladenovića je prvorazredni skandal, ored toliko znamenitih Srba,prednost dobija drugorazredni muzičar.

Još će ispasti da se dosta slažemo. Pposle početnih nerazumevanja.
*
Zaista čudno.Ne znam samo kako mene povezaste sa psihodelijom?

Ne Vas.Nego muziku EKV.
*
A što se Samante Foks tiče,nisam gledao njene filmove,a i ko zna šta se sve može videti u Mrkonjićevoj privatnoj kolekciji/quote]
Nisam ni ja, li sam prolazio pored tog istog Doma omladine (kakva slučajnost) de se prikazivao jedan od tih „bisera“.

A privatne kolekcije me ne zanimaju,pa ni Milutina Bekutića
*
Inače, da priznam: Po tonu vašem po odbojnosti i etiketama „robijašica“ zaključio sam da ste roker, DOSovac (a možda SPO) itd. Možda nisam u pravu...Ali mi se baš uklapalo

Ona i ako je umanjila milionske iznose nekom igraču nije opljačkala narod kao neki ministri i slični "ugledni biznismeni". Gde su privatizacije?
Preporuke:
4
0
30 nedelja, 05 januar 2014 20:23
Velizar M. @Forever Jang & @Spiritus
Izvint`e što vas prekidam ali ovo vaše ćaskanje ode lagano u off-topic. Postovi su vam odlični ali nekako mi se čini da je ova tema baš važna pa ne bi valjalo da se razvodni. A dobro ste počeli, i vi i Rđosav i još neki, naročito kolega koji je stavio nik "ne znam".
Dakle, znamo ko je koga zvao da mu peva na uvce, znamo efekte estradizacije, znamo da ni kod drugih nije mnogo bolje ali glavno pitanje je kako ćemo prestati da se stidimo svog nasleđa? Igre (skakutanje i podvriskivanje ne računam), pesme (arlaukanje i zavijanje uz dizanje ruku ne računam) a bogami i nošnji.
Kad ste videli nekoga da izađe pred ljude u nošnji svoga kraja? Dozvolili smo da se i to smuči ljudima.
A zamislite reakcije naroda ovdašnjeg da se neko prošeta nedeljom do crkve obučen u, recimo, crnogorsko, ličko ili bosansko krajiško odelo.
A u međuvremenu će Hrvati i gusle registrovati kao samo svoje nasleđe.
Preporuke:
7
0
31 nedelja, 05 januar 2014 20:55
Beli Orao
Igrači(umetnici) kola svakako nisu zaboravili babine i dedine opanke i pronose slavu Srbije kao i druga društva. Možete li da zamislite kad iz mesta koja su 500km od Sao Paola dođu da gledaju naše klince iz "Dimitrija Tucovića" koji svi sanjaju o Kolu.Svi oni pronose slavu Srbije.

...dolazim iz neke moje moravske pomalo zabiti u drugu zabit i posle Točka čujem neku Selmu. Katastrofa. Bijelo Dugme je bilo državni projekt za razliku od Srbina Točka koji od jarma voli samo kafanu Jaram.

Što se Jovice Petkovića tiče on je pobegao u Beč iz Sarajeva.
P.S.
Što se ovih tiče, opanke su svakako preskočili i gumenjake i šiljkane, ali i cipele ih ne sleduju, pogotovu salonke.
Preporuke:
7
0
32 nedelja, 05 januar 2014 21:59
Ernan Kortes
Za gospodina ...
Raduje me da imamo zajedničkog prijatelja iz detinjstva; nenadmašnog Točka.
Pozdrav
Preporuke:
9
0
33 nedelja, 05 januar 2014 22:34
seljak bezemljaš
Evo šta je o kolu (igri) napisao Dragutin Gostuški
(kompozitor i muzikolog 1923-1998) u eseju
ISTORIJSKI ŠKRIPAC SRPSKE MUZIKE

Posle koncerta na kome se na bis izvodilo popularno delo španskog pijaniste Isaka Albeniza Gostuški konstatuje da španski kompozitori nisu mnogo značili za istoriju evropske muzike ali su iskoristili period romantizma da svoj folklor predstave svetu.

Zašto mi nismo uspeli u:
"direktnom, inspirisanom prenošenju najboljih proizvoda seljačke fantazije u svet više civilizacije, kultivisanog ukusa, internacionalnih, opšte usvojenih pravila.
I dajem jedan zbilja težak primer: slučaj kola, jedne od onih bezbrojnih, privlačnih, dinamičnih, mmelodioznih, ritmički neodoljivih malih muzičkih formi koje su tu oko nas, od rođenja do smrti u hiljadama vrsta i varijanti.
Mi u našoj elitnoj, visokoj umetnosti nismo nikada imali obično kolo, pristojno urađen, harmonizovano i orkestrirano tako da može da se izvodi kao samostalna tačka, ovde ili bilo gde "
nastavak
Preporuke:
8
0
34 nedelja, 05 januar 2014 22:51
seljak bezemljaš
nastavak
Moguće je piše Gostuški jer smo vreme dočekali sa puškom u ruci.

"...čak ni jedan Stevan Mokranjac nije ništa napisao za orkestar. Možda mu je za tu vrstu muzike nedostajalo smisla, u svakom slučaju nije ni imalo smisla pisati simfonijska dela u zemlji bez orkestra.
Stevan Hristić i Petar Konjović prvi su priložili nešto u značajno u fond nacionalne muzike, ali se nije moglo tražiti od njih da stignu svuda za onih nekoliko godina do prvog svetskog rata.
A onda je počela trka.
Logično posmatrano, trebalo je pre svega i duboko doživeti romantizam. Ali kako to učiniti posle 1920. U Pragu, Lajpcigu, Beču, kuda su išli da nešto nauče naše mlade moderniste sačekivali su modernisti........
Srpski kompozitori krenuli su u vratolomnu vožnju preko krivudave magistrale istorije,izletali na krivinama, sudarali se, ginuli.
Iza njih je put bio posut partiturama, jer se pravac često morao menjati. Jedva je po neko stigao na cilj. Ali u suštini trka je dobijena.
nastavak
Preporuke:
7
0
35 ponedeljak, 06 januar 2014 00:16
seljak bezemljaš
Da li neko zna da smo mi 1993,g, bili prvaci sveta
u folkloru.(prvo mesto za vokalno instrumentalno izvođenje)
Nespretno i na brzinu ispričaću vam tu priču o prvom mestu na mundijalu folklora. Jedna od najboljih priča koju sam čuo u životu. Inspirativna i uzbudljiva.
Treba je pričati deci.
To je fantastična priča o tome kako udruženi, talenat i energija mogu sve.

Te devedeset i treće Evropa je uveliko plašila svoje građane strahom od srpske kubure. Srbi su hajduci pisali su algemajnepresetajmsmond i jedva čekaju da skrešu kuburu u bure baruta.

U leto te 1993 španske novine su pisale iz Palma de Majorke pod velikim naslovima: SRBI SRUŠILI BINU!
Ispod naslova stajala su imena "terorista".
Ivan Bosiljčić, Slobodan Trkulja, Maja Reljin, Milorad Lonić i još 76 drugova.
nastavak
Preporuke:
8
0
36 ponedeljak, 06 januar 2014 00:25
seljak bezemljaš
nastavak
Dobijena trka je skupo plaćena. Arhiva prave, reprezentativne muzike ostala je da počiva na dva slova.
Skoro nikog između čobanina i simfoničara.............
Ovo je lamentacija nije protest.....
Ostaje samo da primetim da nasilno skraćivanje normalnih etapa evolucije nije moglo ostati bez posledica u mnogo čemu...Ima nečeg groteksnog u tome da autor prve srpske romantične opere može još uvek popiti kafu sa kolegom koji pravi muziku u elektronskom laboratorijumu.

Ostalo je zato u svemu dosta pobrkanih pojmova, dosta smetenih ideja, dosta neiskrenih ubeđenja.

A naročito mnogo, suviše mnogo,osećanja niže vrednosti, neopravdanog i štetnog.
završeno citiranje.

Čini mi se da je ovo poučno. Ne samo za muziku.
Preporuke:
7
0
37 ponedeljak, 06 januar 2014 00:49
...
@Ernan Kortes

Oduševljen sam! Naći ćemo načina za kontakt, što pre, ovih dana. Mnogo pozdrava!
Preporuke:
1
0
38 ponedeljak, 06 januar 2014 11:37
seljak bezemljaš
Da li neko zna da smo mi 1993.g. bili prvaci sveta
u folkloru.(prvo mesto za vokalno instrumentalno izvođenje)
Nespretno i na brzinu ispričaću vam tu priču o prvom mestu na mundijalu folklora. Jedna od najboljih priča koju sam čuo u životu. Inspirativna i uzbudljiva.
Treba je pričati deci.
To je fantastična priča o tome kako udruženi, talenat i energija mogu sve.

Te devedeset i treće Evropa je uveliko plašila svoje građane strahom od srpske kubure. Srbi su hajduci pisali su algemajnepresetajmsmond i jedva čekaju da skrešu kuburu u bure baruta.

U leto te 1993 španske novine su pisale iz Palma de Majorke pod velikim naslovima: SRBI SRUŠILI BINU!
Ispod naslova stajala su imena "terorista".
Ivan Bosiljčić, Slobodan Trkulja, Maja Reljin, Milorad Lonić i još 76 drugova.
nastavak
Preporuke:
6
0
39 ponedeljak, 06 januar 2014 13:27
Ernan Kortes
Za gospodina ...
Da Bog dragi da.
Preporuke:
1
0
40 ponedeljak, 06 januar 2014 22:24
seljak bezemljaš
nastavak
Te 1993 stigao je poziv AKUD Sonji Marinković da učestvuje na svetskom takmičenju folklornih društava u Palma de Majorci.
Sankcije i preovlađujući osećaj beznadežnosti.
Niko nije ni pomislio da je moguće ići na takmičenje
NIKO nije, ali NEKO jeste.
Motor celog poduhvata bio je koreograf Milorad Lonić. Da sam u prilici, pitao bih ga
kako je došao do ambasadora Italije, francuske i Španije. I šta im je rekao kada su mu dali vize.

Vize prva prepreka.
Te godine imali smo novčanicu od 500 milijardi dinara. Jedna nemačka marka vredela je početkom septembra više od sto miliona dinara. Kako su skupili pare za put, velika je priča.
Naš ministar kulture, gospodin Tasovac, dobro bi učinio kada bi sve koji traže pare od države uputio da se snalaze kao i naši junaci.

Naši junaci su 1993 postavili standard.
IĆI O SOPSTVENOM TROŠKU
TO JAČA POBEDNIČKI DUH.
GUBITNICI NEKA SEDE KUĆI sedi disi ni za disi nisi
POBEDNIKU NA KRAJU PRIPADA NOVČANA NAGRADA AKO MU JE DO PARA.
Preporuke:
6
0
41 ponedeljak, 06 januar 2014 23:17
seljak bezemljaš
nastavak
Krenuli su jednim autobusom. Njih osamdeset,sa opremom i instrumentima.
Da je slala država o svom trošku išla bi četiri autobusa. Članovi upravnog odbora, političari, kulturni radnici i radnici u kulturi, razni zaslužni.
I svi bi ličili na kisele krastavce a u onom malo je reći prepunom autobusu dobro raspoloženje uz kalenje pobedničkog duha.

Tri dana puta do Španije uz različita snalaženja.
Na odredištu u Palma de Majorci prvo razmišljaju da ih ne puste u takmičarski deo zbog sankcija. Pa onda da ne učestvuju u svečanom defileu.

A kada su izašli na scenu spremni da pobede, u koreografiji nabijenoj energijom svi igrači silovito krenu na jednu stranu naglo stanu, snažno lupe nogom i još silovitije krenu nazad, nazad nisu mogli.
Srušila se bina kada su udarili nogom.
Bina je popravljena.
Priču je po sećanju pričao Slobodan Trkulja. Po sećanju preneta.
Izvinjavam se Ivanu Bosiljčiću on je
u društvo stigao posle Palma de Majorke i tu dugo igrao.
Preporuke:
9
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner